Vlaams zorgkrediet schriftelijk aanvragen

De aanvraag wordt ingediend met een papieren aanvraagformulier dat je hier kan downloaden.

Nieuw!

Vanaf 1 januari 2019 kan, behoudens enkele uitzonderingen, het Vlaams zorgkrediet enkel nog online ingediend worden. Het is dus niet meer mogelijk om een papieren aanvraagformulier te versturen. Meer info hieromtrent vindt u binnenkort op deze pagina’s.

Je moet deel A, bestemd voor de werknemer, invullen en je personeelsdienst moet deel B, bestemd voor de werkgever, invullen.  Afhankelijk van het motief moet ook deel C, D of E ingevuld worden.

Als je aanvraag volledig ingevuld en ondertekend is,  kan je je formulier samen met de nodige attesten versturen naar:

Departement Werk en Sociale Economie
Vlaams zorgkrediet
Koning Albert II Laan 35 bus 20
1030 Brussel

Verstuur bij voorkeur je aanvraag aangetekend

Het departement Werk en Sociale Economie aanvaardt ook gewone zendingen, maar in geval van betwisting moet je zelf de verzending van de aanvraag kunnen bewijzen. Je kan het formulier niet persoonlijk afgeven bij de betrokken dienst.

Nadat het departement je aanvraag heeft behandeld, ontvang je een beslissingsbrief.  Deze wordt ook aan je werkgever bezorgd.

Elke wijziging in je situatie moet je aan het departement Werk en Sociale Economie melden.

Let op !

De behandeltermijn van de papieren aanvragen kan oplopen tot 2 maanden.
Wil jij je uitkering sneller ontvangen? Vraag dan jouw Vlaams zorgkrediet online aan.
Spreek hierover met je personeelsdienst of met je secretariaat die de aanvraag moet starten.
De behandeltermijn voor digitale aanvragen bedraagt maximum 1 maand

Contact

Vlaams zorgkrediet

Organisatie: 
Departement Werk & Sociale Economie
Straat + nr: 
Koning Albert II laan 35 bus 20
Postcode: 
1030
Gemeente: 
Brussel
Telefoon: 
1700 (gratis telefoonnummer, elke werkdag van 9 tot 19 uur)
GSM: 
Vanuit het buitenland (betalend): +32 2 553 1700