Ik probeer de AWI aan te vragen, maar er staat geen knop ‘nieuwe aanvraag’. Hoe komt dit?

Nadat je bent ingelogd (met token of E-ID), heb je de keuze om in te loggen als burger/natuurlijk persoon (dit is de eerste keuze) of als organisatie of onderneming (dit is normaal de twee keuze). Je ziet dit doordat het ondernemingsnummer achter je naam staat (dit is alleen bij de 2de keuze).

Heel waarschijnlijk heb je geklikt op de eerste keuze, waardoor je dan bent ingelogd als burger en niet als onderneming. Hierdoor weet de toepassing niet dat je verantwoordelijke van je bedrijf bent en krijg je geen knop ‘nieuwe aanvraag’ te zien.

Je dient nu volgende stappen te ondernemen (want de ICT-toepassing onthoudt dat je was ingelogd als burger en dit moet je nu wijzigen):

1.           Sluit je browser

2.           ga terug naar de link https://wse-loket.vlaanderen.be/

3.           Nadat je bent aangemeld, kies je het juiste blokje (in uw geval onderneming of organisatie –  mogelijk zie je niet alle keuzes …)

4.           Dan kom je in het wse-loket terecht, waar je kiest om een nieuwe aanvraag te starten

 

5.           Dan kies je de juiste maatregel, in jouw geval de Vlaamse ondersteuningspremie

6.           OPGELET! Je krijgt nu even een pop-up te zien (slechts enkele seconden!) > als de pop-up te snel weg is, moet je even de stappen 1-5 terug doen …

De doelgroep die u ziet in de pop-up moest juist zijn, nl. ‘een ondernemig of organisatie’. Als hier iets anders staat vb. “burger”, dan klikt u SNEL op “Keuze wijzigen” en duidt u vervolgens de correcte doelgroep (ONDERNEMING of ORGANISATIE) aan.

7.           als je hier de juiste doelgroep heeft kunnen selecteren, kan je de aanvraag invullen en indienen.