Vlaamse ondersteuningspremie online aanvragen

Om een elektronische premieaanvraag succesvol in te dienen heb je een specifiek gebruikersrecht nodig en moet je over een aantal elementen beschikken.

  • Meer info over het specifiek gebruikersrecht
  • Elementen waarover je dient te beschikken:
    • Elektronische identiteitskaart met pincode of federaal token. Om de premieaanvraag in te dienen moet je in het bezit zijn van een elektronische identiteitskaart met pincode of een federaal token.
    • Bankrekeningnummer. Het bankrekeningnummer waarop je de Vlaamse ondersteuningspremie wenst te ontvangen.
    • Werkgever. De basisinformatie betreffende je effectieve plaats van tewerkstelling (adresgegevens) en uren tewerkstelling.
  • Checklist bij het gebruik van de online diensten van WSE.

 

Start hier met het indienen van je elektronische aanvraag.
Je internet webbrowser opent deze in een nieuw venster.

   

Toegang tot onze nieuwe toepassingen: specifiek gebruikersrecht

Het recht ‘DWSE Organisatieverantwoordelijke’ voor maatregel ‘Vlaamse Ondersteuningspremie’ moet aan jou toegekend worden in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid.

Elke onderneming, organisatie, lokaal bestuur, entiteiten van de Vlaamse overheid, … kan zelf bepalen wie namens de organisatie toegang moet krijgen tot onze nieuwe toepassingen. Hoe u dat precies doet, verschilt lichtjes per soort organisatie. We sommen hieronder even op waar u de juiste informatie vindt om aan de slag te gaan met onze toepassingen.

Voor je onderneming of organisatie

 Consulteer online het stappenplan voor de ondernemer of verantwoordelijke van een organisatie.

Dit stappenplan vertelt je:

  • welke voorbereidingen u nog dient te doen vooraleer u aan de slag kunt
  • waar u het online platform (Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid) vindt om gebruikers en hun rechten voor uw onderneming of organisatie te beheren
  • hoe u bij dat online platform kunt aanmelden
  • waar u meer informatie vindt hoe dat allemaal werkt

Voor je Lokaal bestuur:

Vraag dan de lokale beheerder van uw lokaal bestuur om u de nodige rechten toe te kennen in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Elk lokaal bestuur heeft een lokale beheerder die gekend is bij de Vlaamse overheid.

Weet je niet wie de lokale beheerder is, neem dan contact op met de Vlaamse overheid via het gratis nummer 1700. Zij kunnen opzoeken wie de lokale beheerder is voor je lokaal bestuur.

Voor je entiteit van de Vlaamse overheid:

Vraag de lokale beheerder van de entiteit om je de nodige rechten toe te kennen in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Elke entiteit van de Vlaamse overheid heeft een lokale beheerder.

Weet u niet wie uw lokale beheerder is, neem dan contact op via het gratis nummer 1700. Daar kan men opzoeken wie lokale beheerder is voor jou entiteit.

Indien je toegang hebt tot het netwerk van de Vlaamse overheid, dan kunt je zelf het overzicht van de lokale beheerders consulteren via deze link (pdf). Dan weet je ook onmiddellijk wie je kan contacteren om je de juiste rechten toe te kennen.

Voor je onderwijs- of vormingsinstelling

Vraag de lokale beheerder van je onderwijs- of vormingsinstelling om je de nodige rechten toe te kennen in het Gebruikersbeheer van de Vlaamse overheid. Elke onderwijs- of vormingsinstelling heeft een lokale beheerder die gekend is bij de Vlaamse overheid. Normaal is dit de directeur.

Weet je niet wie jou lokale beheerder is, neem dan contact op met de Vlaamse overheid via het gratis nummer 1700 of via de helpdesk van het departement onderwijs (helpdesk.edison@ond.vlaanderen.be of telefonisch (0)2 553 90 90). Zij kunnen opzoeken wie lokale beheerder is voor jou onderwijs- of vormingsinstelling.
  

Checklist bij het gebruik van de online diensten van WSE :

wat heb je nodig om een online aanvraag in te dienen via dit loket

  1. Een e-mailadres: bij uw online aanvraag zullen we een e-mailadres vragen. We gebruiken dat e-mailadres om:
    Je een ontvangstbevestiging te sturen van uw aanvraag
    Je om bijkomende informatie of documenten te vragen als nodig.
    Je de beslissing van het departement te bezorgen als we uw aanvraag onderzocht hebben.
      
  2. De documenten die je moet opladen bij de aanvraag (pdf of word-formaat). Bij elke type aanvraag moet bepaalde documenten opladen. Deze moeten van het type word- of pdf-formaat zijn. Ze mogen max. 4 MB groot zijn. Kijk dus eerst op onze website na welke documenten je nodig hebt en scan ze in voor je naar het wse-loket gaat. Opgelet: gebruik geen leestekens of accenten bij het opslaan van documenten!
      
  3. Een document vergeten? Merkt u in het wse-loket dat u een document vergeten bent? U kan uw aanvraag afsluiten en later hervatten om de documenten op te laden
      

Meer info over aanmelden met eID of federaal token

Om je Vlaamse ondersteuningspremie online aan te vragen moet je je eerst aanmelden met je elektronische identiteitskaart met pincode (eID) of met je  federaal token.

Meer informatie over dat aanmelden en de problemen die daarbij kunnen voorkomen vind je op de website van Fedict (de Federale Overheidsdienst Informatie- en Communicatietechnologie). Veel hangt af van welk besturingssysteem je computer gebruikt (windows, mac, linux) en met welke webbrowser en welke versie daarvan je wil inloggen (internet explorer, mozilla firefox, google chrome, safari, ...).

Meer info hierover:

Contact

Vlaamse ondersteuningspremie - VOP

Organisatie: 
Departement Werk en Sociale Economie
Dienst: 
Dienst Tewerkstelling
Gebouw: 
Ellipsgebouw
Straat + nr: 
Koning Albert II laan 35 bus 20
Postcode: 
1030
Gemeente: 
Brussel
Land: 
België
Telefoon: 
02 553 08 61